Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 625/13 (W, 16.05.2013 r., EPRU). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu polegającego na nie wyczepieniu liny holowniczej w momencie utraty kierunku podczas rozbiegu szybowca SZD-42 Jantar 2. Raport końcowy 625/13, Album ilustracji 625/13

• 986/16 (W, 19.05.2016 r., Szarbków k. Pińczowa). Dotyczy: Zahaczenia skrzydłem o przewód linii telekomunikacyjnej w wyniku czego szybowiec Ka-6 CR zderzył się z ziemią. Raport końcowy 986/16

• 1130/14 (I, 20.07.2014 r., EPWA). Dotyczy: Ograniczeń w oprogramowaniu systemów pokładowych samolotów B787. Informacja o zdarzeniu 1130/14

• 1134/11 (I, 24.08.2011 r., Lotnisko Rzeszów-Jasionka – baza techniczna OKL Politechniki Rzeszowskiej). Dotyczy: Wykrycia występowania niedopuszczalnych luzów w tylnych okuciach połączeń skrzydeł z kadłubem na kratownicowej części kadłuba podczas przeglądów okresowych samolotów Liberty XL-2. Informacja o zdarzeniu 1134/11

• 1164/16 (I, 03.06.2016 r., lądowisko w Sochaczewie). Dotyczy: Uszkodzenia kondensatora lewego iskrownika w samolocie Diamond Da20. Informacja o zdarzeniu 1164/16

• 1272/11 (I, 05.06.2011 r., lądowisko Bychlew). Dotyczy: Podejścia samolot ultralekkiego ZENAIR CH 601 ze zbyt dużą prędkością i niewłaściwego planowania podejścia do lądowania oraz nie podjęcia decyzji o odejściu na drugi krąg. Informacja o zdarzeniu 1272/11

• 1282/16 (I, 11.06.2016 r., EPKP). Dotyczy: Dynamicznego otwarcia i skręcenia linek spadochronu tandem Plexus 358 po wypleceniu się linek i wyjściu czaszy głównej z osłony. Stwierdzenie rozerwania na dużym odcinku górnej powierzchni czaszy z prawej strony i zamkniętych dwóch skrajnych komór. Informacja o zdarzeniu 1282/16

• 1458/15 (I, 22.07.2015 r., FIR EPWW). Dotyczy: Zbyt dużej prędkości wznoszenia, co spowodowało wygenerowanie przez ACAS polecenia RA. Informacja o zdarzeniu 1458/15

• 1487/15 (W, 25.07.2015 r., rejon lotniska EPKB). Dotyczy: Niewłaściwej oceny wysokości i profilu lotu samolotu Cessna FA150K podczas podejścia do lądowania po imitacji awarii silnika i zbyt późno podjętej decyzji odejścia na drugi krąg. Informacja o zdarzeniu 1487/15

• 1554/13 (I, 29.09.2013 r., EPWA). Dotyczy: Usterki zaworu upustowego systemu hermetyzacji kabiny samolotu Boeing B737-400. Informacja o zdarzeniu 1554/13

• 1562/15 (I, 01.08.2015 r., W trasie). Dotyczy: Usterki radiostacji pokładowych HF i/lub sprzęgacza antenowego w samolocie Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 1562/15

• 1564/13 (I, 30.09.2013 r., EGLL). Dotyczy: Usterki zaworu upustowego systemu hermetyzacji kabiny w samolocie Boeing B737-400. Informacja o zdarzeniu 1564/13

• 1604/13 (I, 04.10.2013 r., LLBG). Dotyczy: Usterki zaworu upustowego systemu hermetyzacji kabiny w samolocie Boeing B737-400. Informacja o zdarzeniu 1604/13

• 1715/13 (W, 27.10.2013 r., EPLR). Dotyczy: Błędu w technice startu polegającego na pominięciu fazy łagodnego wznoszenia i natychmiastowym przejściu do stromego wznoszenia bez zachowania równowagi poprzecznej i dopuszczenia do zmniejszenia prędkości podczas ciągu. Niezabezpieczenia prędkości po przerwaniu ciągu i dopuszczeniu do przeciągnięcia szybowca SZD-30 Pirat i wejścia w korkociąg. Informacja o zdarzeniu 1715/13

• 1868/13 (I, 02.12.2013 r., Baza techniczna GTL-LOT (EPWA)). Dotyczy: Stwierdzenia podczas przeglądu okresoweg samolotu Airbus A321-232 częściowego otworzenia się i pozostania w niewielkiej odległości od pozycji całkowicie zamknięte pokryw luków podwozia głównego. Informacja o zdarzeniu 1868/13

• 1980/16 (W, 05.08.2016 r., Sidorówka k/Suwałk). Dotyczy: Zaczepienia o budynek wolnostojący, zatrzymania i pozostania na dachu budynku szybowca LS 1 f. Raport wstępny 1980/16

• 1989/15 (I, 14.09.2015 r., LFPG). Dotyczy: Samoczynnego rozłączenia się autopilota podczas podejścia do lądowania samolotu Embraer 170. Informacja o zdarzeniu 1989/15

• 2225/16 (W, 16.08.2016 r., EPZR). Dotyczy: Złamania prawej kompozytowej goleni podwozia głównego samolotu G-3 Mirage. Informacja o zdarzeniu 2225/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony