Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III sierpniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 646/11 (I, 17.06.2011 r., TMA EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia przez załogę problemu z klapami po starcie samolotu Embraer ERJ-170. Informacja o zdarzeniu 646/11

• 697/11 (I, 27.06.2011 r., TMA EPWA). Dotyczy: Stwierdzenia przez załogę problemu z klapami po starcie samolotu Embraer ERJ-170. Informacja o zdarzeniu 697/11

• 755/14 (I, 30.05.2014 r., LSZH). Dotyczy: Niezauważenia przez personel pokładowy samolotu Embraer 170 wysunięcia trapu ewakuacyjnego z luku, w którym jest przechowywany. Informacja o zdarzeniu 755/14

• 1212/11 (I, 15.09.2011 r., Port lotniczy JFK, New York, USA). Dotyczy: Stwierdzenia w trakcie przeglądu przed lotem uszkodzenia zespołu hamulcowego jednego z kół samolotu Boeing 767-300. Informacja o zdarzeniu 1212/11

• 1264/16 (I, 10.06.2016 r., Baza techniczna LOTAMS (EPWA)). Dotyczy: Samolot Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1264/16

• 1281/16 (I, 11.06.2016 r., EPNC). Dotyczy: Niezlokalizowania przez skoczka uchwytu pilocika otwierającego spadochron główny Navigator 240. Informacja o zdarzeniu 1281/16

• 1377/16 (I, 17.06.2016 r., Baza techniczna Fly Bielsko Usługi Lotnicze). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzeń i nieprawidłowości w samolocie Cessna 152 podczas przeglądu przeprowadzonego w organizacji CAMO. Informacja o zdarzeniu 1377/16

• 1383/16 (I, 19.06.2016 r., EPWA). Dotyczy: Błęd ludzkiego - utraty świadomości sytuacyjnej i brak orientacji pilota samolotu Cirrus SR 22. Informacja o zdarzeniu 1383/16

• 1455/11 (I, 11.11.2011 r., TMA EPWA). Dotyczy: Zgłoszenia przez załogę w trakcie podejścia do lądowania samolotu Embraer ERJ-170 odejścia na drugie okrążenie z powodu problemu ze slotami. Informacja o zdarzeniu 1455/11

• 1615/16 (I, 07.07.2016 r., Baza techniczna LOTAMS (EPWA)). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzeń dwóch popychaczy owiewki przy prowadnicy 2A prawej klapy wewnętrznej podczas wykonywania okresowej inspekcji wytarć na prowadnicach klap samolotu Embraer ERJ-175. Informacja o zdarzeniu 1615/16

• 1698/12 (I, 18.12.2012 r., EPWA). Dotyczy: Mechanicznego uszkodzenia elektrycznego siłownika (EBA) zespołu hamulcowego nr 3 w samolocie Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 1698/12

• 1704/16 (I, 14.07.2016 r., EPKT). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia czujnika temperatury powietrza wlotowego do sprężarki wysokiego ciśnienia w silniku nr 2 samolotu Boeing 737-800. Informacja o zdarzeniu 1704/16

• 1712/16 (I, 15.07.2016 r., EPSC). Dotyczy: Pojawienia się przestrogi BUS DISC (usterka instalacji elektrycznej) po włączeniu zasilania w samolocie Piaggio P.180 Avanti I oraz zaobserwowania przez załogę lekkiego przechyłu samolotu na prawą stronę. Informacja o zdarzeniu 1712/16

• 1940/13 (I, 13.12.2013 r., LCLK). Dotyczy: Błędnie skalkulowanego planu lotu przekazanego załodze Embraer 175. Informacja o zdarzeniu 1940/13

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony