Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II majowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 25/13 (I, 09.01.2013 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia pierścienia zabezpieczającego (HPC Compressor Shaft Retaining Ring) w samolocie Boeing 737-500. Informacja o zdarzeniu 25/13

• 206/16 (I, 09.02.2016 r., EPWA). Dotyczy: Usterki sterowania oświetleniem nawigacyjnym na lotnisku. Informacja o zdarzeniu 206/16

• 418/16 (I, 16.03.2016 r., EPGD). Dotyczy: Usterki pływakowego czujnika poziomu paliwa w zbiorniku znajdującym się w lewym skrzydle samolotu Embraer-500 Phenom 100. Informacja o zdarzeniu 418/16

• 540/16 (W, 01.04.2016 r., Chmielewo k/Pułtuska). Dotyczy: Zderzenia z ziemią samolotu Tecnam P2002 JF podczas lotu szkolnego. Raport wstępny 540/16

• 574/16 (I, 04.04.2016 r., MATZ lotniska EPPR). Dotyczy: Omyłkowej interpretacji pilota paralotni Synthesis 31 zgody wydanej przez wojskowe służby kontroli ruchu lotniczego ako zgodę na oblot strefy MATZ lotniska EPPR. Informacja o zdarzeniu 574/16

• 775/15 (I, 18.05.2015 r., Wielkie Lniska, pow. grudziądzki, woj. kujawsko-pomorskie). Dotyczy: Nieprawidłowego kąta wyprzedzenia zapłonu w śmigłowcu HU269 Schweizer 300C. Informacja o zdarzeniu 775/15

• 832/15 (I, 24.05.2016 r., Węgrowo k/Grudziądza). Dotyczy: Spadku mocy silnika w śmigłowcu HU269 Schweizer 300C podczas wykonywania szkolnego lotu nawigacyjnego. Informacja o zdarzeniu 832/15

• 844/15 (I, 09.06.2015 r., EPBC). Dotyczy: Zużycia eksploatacyjnego zawiasu ramy osłony przedniej kabiny szybowca SZD-9bis Bocian 1E. Informacja o zdarzeniu 844/15

• 926/15 (I, 29.05.2015 r., Strefa czasowa zarezerwowana TRA 05A). Dotyczy: Wlotu samolotu Cessna 206 w przestrzeń strefy czasowo zarezerwowaną TRA 05A. Informacja o zdarzeniu 926/15

• 1039/15 (I, 16.06.2015 r., po starcie z lotniska EPPO). Dotyczy: Zakłóceń w pracy silnika samolotu Socata TB9. Informacja o zdarzeniu 1039/15

• 1040/15 (I, 16.06.2015 r., EPWA). Dotyczy: Nieprzestrzegania przez pilota samolotu Beach 200GT Super King Air instrukcji kołowania wydanych przez kontrolera ruchu lotniczego. Informacja o zdarzeniu 1040/15

• 1085/15 (I, 16.06.2015 r., TMA EPLK). Dotyczy: Wlotu samolotu ultralekkiego Pipistrel Virus 912 w przestrzeń TMA lotniska EPLK, w trakcie lotów dwóch samolotów wojskowych F-16. Informacja o zdarzeniu 1085/15

• 1094/15 (I, 21.05.2015 r., trasa, około 20 km na północny-zachód od lądowiska Chrcynno). Dotyczy: Drgań silnika w trakcie operowania dźwignią gazu w zakresie wysokich obrotów podczas lotu samolotu ultralekkiego FK-14 Polaris. Informacja o zdarzeniu 1094/15

• 1218/15 (I, 01.07.2015 r., EPRG). Dotyczy: Odpadnięcia od szybowca SZD-48-1 Jantar Std 2 niecałkowicie zablokowanej osłony kabiny podczas otwierania hamulców aerodynamicznych. Informacja o zdarzeniu 1218/15

• 1219/15 (W, 03.07.2015 r., Wąsosz Dolny, woj. śląskie, pow. kłobucki). Dotyczy: Zaczepienia końcówką prawego skrzydła o belę sprasowanej słomy w  trakcie rozbiegu samolotu ultralekkiego Zenair Zodiac CH 601. Informacja o zdarzeniu 1219/15

• 1370/15 (W, 16.07.2015 r., Miejscowość Łajski, gmina Wieliszew). Dotyczy: Przerwania pracy silnika samolotu ultralekkiego - Ultra Pup Bravo, uderzenia lewym skrzydłem w drzewa w  trakcie  wykonywania podejścia do lądowania. Raport końcowy 1370/15

• 2130/15 (W, 03.10.2015 r., Międzybrodzie Żywieckie). Dotyczy: Wpadnięcia w korkociąg i zderzenia się z ziemią szybowca SZD 48-3 Jantar Std-3. Raport końcowy 2130/15

• 2258/15 (PI, 10.10.2015 r., EPBC). Dotyczy: Zablokowania drążka sterowego w samolocie Moravan Zlin Z-526F. Informacja o zdarzeniu 2258/15

• 2307/15 (I, 27.10.2015 r., zniżanie do EPWA). Dotyczy: Pojawienia się wahania mocy silnika nr 1 (silnik lewy) a na stępnie pojawienia się sygnalizacji ENGINE SURE L na EICAS (Engine Instrument & Crew Alerting System) podczas początkowego zniżania samolotu Boeing B-787. Informacja o zdarzeniu 2307/15

• 2448/15 (I, 08.08.2015 r., trasa, okolice miejscowości Ruciane-Nida). Dotyczy: Spadku mocy i drgań silnika w trakcie lotu samolotu samolotu Aero AT-3 R-100. Informacja o zdarzeniu 2448/15

• 2532/15 (I, 06.12.2015 r., Suchowola). Dotyczy: Wypadnięcia pilota z kosza balonu Schroeder G/M podczas twardego lądowania, a w konsekwencji kolizji balonu z linią elektryczną. Informacja o zdarzeniu 2532/15

• 2573/15 (I, 22.11.2015 r., TMA EFMA). Dotyczy: Niewykonania pełnej procedury podejścia do lądowania na RWY 03 przez pilota samolotu Saab 340. Informacja o zdarzeniu 2573/15

• 2606/15 (I, 17.12.2015 r., EPKT). Dotyczy: Usterki obu czujników pomiaru podstaw wysokości chmur (ceilometrów) znajdujących się przy progach dróg startowych 27 i 09. Informacja o zdarzeniu 2606/15

• 2652/15 (I, 26.12.2015 r., trasa: EPWA - UUEE). Dotyczy: Usterki klimatyzacji (BLEED 1&2 LEAK) w samolcie Embraer E170. Informacja o zdarzeniu 2652/15

• 2666/15, 2667/15 (I, 29.12.2015 r., Baza techniczna organizacji obsługowej EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia struktury w rejonie przegrody ogniowej samolotu Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruiser. Informacja o zdarzeniu 2666/15, 2667/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony