Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I kwietniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 122/16 (I, 23.01.2016 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia drzwi samolotu Boeing 777-300. Informacja o zdarzeniu 122/16

• 336/16 (I, 04.03.2016 r., EPBA). Dotyczy: Nieodpowiedniego doboru długości śrub przez wytwórcę samolotu Cessna 172S. Informacja o zdarzeniu 336/16

• 395/16, 401/16, 402/16 (I, 11,12.03.2016 r., EPGD). Dotyczy: Nieszczelności pompy paliwowej na silniku numer 1 w samolocie Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 395/16, Informacja o zdarzeni 401/16, Informacja o zdarzeni 402/16

• 444/16 (I, 16.03.2016 r., Baza techniczna EPWA). Dotyczy: Nieprawidłowego zakucia nitów podczas montażu lub nadmiernego luzu montażowego powstałego w trakcie produkcji zespołu hamulcowego samolotu Piaggio P.180 Avanti II. Informacja o zdarzeniu 444/16

• 446/16 (I, 19.03.2016 r., EPKK). Dotyczy: Niezamierzonego wychylenia steru kierunku w samolocie Embraer ERJ-190 ponad dopuszczalny w tej fazie lotu zakres. Informacja o zdarzeniu 446/16

• 505/16 (I, 28.03.2016 r., LERJ). Dotyczy: Błędu ludzkiego polegającego na niezachowaniu wszystkich parametrów procedury podejścia do lądowania samolotu Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 505/16

• 1023/15 (I, 14.06.2015 r., EPWA). Dotyczy: Usterki amortyzatora podwozia przedniego w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informacja o zdarzeniu 1023/15

• 1307/13 (I, 17.08.2013 r., EPBC). Dotyczy: Oderwania przedniego mocowania owiewki koła prawego podwozia głównego, następnie jej obrócenia i uszkodzenia drugiego zamocowania, uszkodzenia samej owiewki oraz przecięcia przewodu hamulcowego w trakcie skołowania samolotu Cessna 182T z betonowej drogi startowej na pas trawiasty. Informacja o zdarzeniu 1307/13

• 1804/15 (I, 23.08.2015 r., Polańczyk). Dotyczy: Niezauważenia przewodów linii energetycznej średniego napięcia przebiegających w poprzek toru lotu podczas podejścia do lądowania śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 1804/15

• 1949/14 (W, 23.04.2014 r., Niezabitów k/Nałęczowa). Dotyczy: Zdarzenia lotniczego podczas lądowania balonu BB 42Z. Raport końcowy 1949/14EN

• 1973/15 (I, 11.09.2015 r., EPKT). Dotyczy: Usterki stacji bazowej systemu łączności radiowej TETRA. Informacja o zdarzeniu 1973/15

• 2076/15 (W, 19.09.2015 r., EPSD). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki do lądowania ze spadochronem Mars 330. Informacja o zdarzeniu 2076/15

• 2266/15 (PI, 22.10.2015 r., EPWR). Dotyczy: Nie przestrzegania procedur obsługowych podczas prac na prawym silniku samolotu SAAB 340. Braku wykonania przeglądu przedlotowego przez Cpt - dowódcę statku powietrznego, przed zajęciem miejsc w kabinie. Informacja o zdarzeniu 2266/15

• 2451/15 (I, 18.11.2015 r., Kozienice). Dotyczy: Wyświetlenia się podczas lotu na ekranie ostrzeżeń i powiadomień śmigłowca EC 135 P2+ przestrogi ENG CHIP – opiłkowanie prawego silnika. Informacja o zdarzeniu 2451/15

• 2654/15 (I, 21.12.2015 r., SOT Warszawa-Babice). Dotyczy: Nieprawidłowego zamocowania sworznia łożyska w śmigłowcu EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 2654/15

• 2658/15 (I, 26.12.2015 r., LSZS). Dotyczy: Błędu pilota motoszybowca Grob G109, który bez utrzymywania łączności radiowej ze służbą ruchu lotniczego oraz uzyskania zezwolenia wykonywał lot w przestrzeni powietrznej lotniska LSZS. Informacja o zdarzeniu 2658/15

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony