Przejdź do treści
Samolot szkolno-treningowy T-50A (fot. Nowa Technika Wojskowa)
Źródło artykułu

Samoloty szkolno-treningowe T-50A – linia ostatecznego montażu w Greenville

Konsorcjum Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries ujawniło szczegóły lokalizacji fabryki w Greenville w stanie Południowa Karolina, jako miejsca na linię ostatecznego montażu samolotów szkolno-treningowych T-50A, oferowanych w konkursie T-X na nowy samolot szkolenia zaawansowanego USAF, następcę T-38C Talon.

Linia produkcyjna (montażowa) ma znajdować się w 11 zmodernizowanych hangarach, w których od lat 80. prowadzone były prace obsługowe i modernizacyjne różnych typów maszyn USAF. Nie bez znaczenia ma być również posiadanie znacznych zasobów wykwalifikowanej kadry pracowniczej, której nie trzeba “ściągać” z innych zakładów. Propozycja konsorcjum Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries jest uważana za ofertę “najniższego ryzyka”.

Samolot T-50 w wersji dla USAF ma mieć zdemontowane systemy do montażu uzbrojenia, dodatkowy zbiornik konforemny na kadłubie z gniazdem tankowania w locie, nowe wyswietalcze wielofunkcyjne i zmodyfikowaną ergonomię kabin, nowe fotele wyrzucane (MB US16 lub UTA ACES 5).

Konkurenci Lockheeda w rywalizacji do zamówienia T-X są na różnym etapie zaawansowania: konsorcjum Raytheon/Leonardo z gotowym samolotem T-100 (wersja M-346 Master), który miałby być produkowany w nowych zakładach w Raytheona w Meridian w stanie Mississippi, Boeing/Saab z nową maszyną BTX-1, która rozpoczęła pierwsze próby w locie w grudniu ub. r. oraz Northrop z samolotem Model 400, który lata od pażdziernika 2016 roku.

Więcej informacji na stronie Nowa Technika Wojskowa

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony