Przejdź do treści
Wieża ADS-B w Louisville/ fot. www.flightglobal.com
Źródło artykułu

NextGen gotowy do testów

Dwa lata po podpisaniu kontraktu na utworzenie nowego systemu nadzoru i kontroli ruchu lotniczego nowej generacji (NextGen), FAA zacznie niebawem zbierać plony inwestycji wartej 1,8mld $.

W programach badawczych, producenci awioniki, użytkownicy statków powietrznych oraz linie lotnicze wraz z FAA gotowi są do przeprowadzenia doświadczeń na kluczowych funkcjach pierwszej sieci online, utworzonej z w pełni automatycznych stacji kontrolno-nadawczych zainstalowanych przez głównego wykonawcę ITT.

ARTCC (Air Route Traffic Control Centre) na Miami, zaczął funkcjonować w sierpniu 2008 roku z 11 stacjami naziemnymi otrzymując w listopadzie od FAA In-Service Decision (ISD) - pozwolenie certyfikujące do zapewnienia "kluczowych usług" wyposażonym w ADS-B statkom powietrznym. "Kluczowych" w tym wypadku oznacza, że odpowiednio wyposażone statki mogą uzyskiwać informacje o ruchu innych statków powietrznych w danym obszarze (usługa informacji o ruchu lub TIS-B) oraz usługi informacji o locie (ang.: Flight Information Services, FIS-B), łącznie z pogodą i innymi informacjami aeronautycznymi.

Kompletna sieć, ma się składać z około 800 naziemnych stacji ADS-B oraz urządzeń pomocniczych w części kontynentalnej USA, nad Zatoką Meksykańską i na Alasce zapewniając usługi kontroli w 26 strefach ARTCC. Firma zobowiązała się na podstawie kontraktu, do obsługi i utrzymania systemu do 2025 roku, a koszty subskrypcji poniesie FAA.

Rozpoczęcie testów gotowości operacyjnej i programów dla pilotów zaplanowano na koniec bieżącego roku. Wtedy, ten dopiero tworzony, system kontroli zostanie poddany praktycznej weryfikacji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony