Przejdź do treści
Zderzenia z ptakami, źródło: McCauley
Źródło artykułu

FAA testuje radary wykrywające ptaki

FAA testuje metody wykrywania ptaków za pomocą radaru. Od czasu wodowania liniowca w styczniu w Nowym Jorku po zderzeniu z ptakami, zainteresowanie takimi systemami znacznie wzrosło. FAA oznajmiło w wywiadzie dla gazety The Wall Street Journal , że test ptasiego radaru w Seattle który rozpoczęto w 2007 roku, jest obiecujący, a nowe eksperymenty zostaną przeprowadzone jeszcze tego lata w Chicago i Nowym Jorku.

„Te technologie są niesamowite" powiedział Michael O'Donnell, dyrektor FAA ds. bezpieczeństwa lotniskowego i standardów. Póki co, systemy tego typu wciąż przekazują zbyt wiele fałszywych alarmów, aby uznać je za wiarygodne. Powodem braku wiarygodności są wszelkiego rodzaju odbicia radarowe od konstrukcji naziemnych, samolotów, warunków pogodowych a nawet owadów.

Pomimo wszystko, firma DeTect produkująca urządzenia do wykrywania ptaków dla wojska przekazała gazecie informacje, że ich oprzyrządowanie jest już gotowe do zamontowania w wieżach kontroli ruchu lotniczego. DeTect i FAA rozmawiały o współpracy, lecz jak dotąd strony nie ustaliły wspólnego planu. Strona internetowa DeTect głosi, że ich użytkowe oprogramowanie zostało zaprojektowane specjalnie do śledzenia unikalnych danych dotyczących ptaków i zapewnia najlepsze efekty spośród systemów wykorzystujących zmodyfikowane samolotowe lub morskie oprogramowanie radarowe.

Użytkownik systemu z Sił Powietrznych w Nebrasce w wypowiedzi dla WSJ stwierdził, że najbardziej znaczącym problemem systemu DeTect jest to, że trudno jest odróżnić deszcz od stada ptaków. Dodał, że mimo to system jest bardzo pomocny, szczególnie nocą.

Tlumaczenie z AVWEB
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony