Przejdź do treści
Ramos GX
Źródło artykułu

Dyrektywa bezpieczeństwa dla Ramosa GX

Firma Remos Aircraft, wydała dyrektywę bezpieczeństwa skierowaną do właścicieli lekkiego sportowego samolotu, Ramos GX. Celem publikacji jest upewnienie się, iż dokonują oni właściwej kontroli mocowania lotek przy rozkładaniu skrzydeł swoich samolotów.

Decyzja taka, to efekt wstępnego raportu NTSB (National Transportation Safety Board), opisującego wypadek na tym właśnie samolocie. Raport wykazał, że powodem była niezabezpieczona przed startem „szybka” zasuwa lewej lotki.

Dyrektywa zawiera wzbogacone ilustracjami instrukcje, pokazujące odpowiednie metody montowania lotek. Firma wydała również zalecenia dotyczące wymiany instrukcji użytkowania oraz tabliczki, sugerujące dodatkowe szybkie kontrole przed lotem.

"Wydaliśmy tę obowiązkową dyrektywę, by zapewnić precyzyjne wykonanie wszystkich procedur przed startem.", powiedział Corvin Huber, dyrektor generalny Remos Aircraft. ,,Jesteśmy w trakcie czynienia bezpiecznego samolotu jeszcze bezpieczniejszym."

Strona producenta: http://www.remos.com/

Remos GX rozbił się 25 stycznia podczas Sebring Light Sport Expo na Sebring Regional Airport na Florydzie. W wyniku wypadku zginął pasażer, a pilot został ciężko ranny.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony