Przejdź do treści
Loty general aviation na Kubę
Źródło artykułu

Kuba otworzyła się na General Aviation

Loty lekkimi samolotami na Kubę stały się już codziennością. Bez względu na relacje pomiędzy rządami USA, a Kuby, piloci małych konstrukcji mogą latać do wielu nowych ciekawych miejsc na tę wyspę, dość niedaleko granic Stanów Zjednoczonych. Jednak taka podróż wymaga spełnienia wielu formalności i przebycia długiego odcinka ponad otwartymi wodami.

Aktualnie loty IFR GA na Kubę są możliwe po złożeniu planu uwzględniającego zawiłości specjalnie wyznaczonego korytarza, a odchodzenie z trasy złożonej w planie lotu jest surowo zabronione. W ostatnich tygodniach miały tam również miejsce pierwsze od 60 lat loty VFR. Czterech pilotów wykonało przelot z Florydy na Kubę dwoma wiatrakowcami Magni Gyro M16 z otwartymi kabinami. Dużym wyzwaniem oczywiście był przelot ponad Oceanem oraz kontakt z kubańskimi kontrolerami ATC, którzy nie mają doświadczenia z lotami VFR.

Przygotowując się do lotów grupa korzystała z usług kanadyjskiej firmy AirRally.com, która pomogła im spełnić wszystkie formalności i zorganizować specjalne wizy uprawniające do trzydniowego pobytu bez możliwości opóźnienia wylotu. Problemem jest jednak brak dostępności na Kubie paliwa 100LL, a jak akcentowali lotnicy, również lot nad Oceanem na tego typu statkach powietrznych. Wymagał on zabrania na pokład dodatkowego wyposażenia obejmującego m.in. tratwę, dwa odbiorniki GPS, dwa radia pokładowe, a nawet nóz do obrony przed drapieżnymi rybami (na wypadek wodowania).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony