Rozbity An-2 miał nieważne świadectwo zdatności do lotu

Katastrofa An-2 w Rosji

Federalna Agencja Transportu Lotniczego Rosaviatsia ujawniła, że An-2, który 2 września rozbił się na lotnisku Bałaszycha, nie powinien w ogóle latać, ponieważ ważność jego świadectwa zdatności do lotu upłynęła prawie pięć lat wcześniej. W wypadku który miał miejsce podczas pokazu z okazji 70-tej rocznicy An-2, zginęły dwie osoby znajdujące się na pokładzie dwupłatowca.

Agencja poinformowała, że śledztwo jest kontynuowane i ostro skrytykowała organizatorów lotu. Samolot, który się rozbił, nie powinien znaleźć się w powietrzu, bowiem jego certyfikat wygasł w listopadzie 2012 r.

Dodatkowo, choć obaj członkowie załogi posiadali ważne licencje pilota, to nie mieli formalnego przeszkolenia do wykonywania lotów An-2, a ten typ statku powietrznego "nie jest dedykowany" do wykonywania na nim akrobacji.

Rosaviatsia oskarża organizatorów o "całkowicie nieodpowiedzialną postawę", podkreślając, że katastrofa miała miejsce tuż przed strefą dla publiczności, co stworzyło wielkie ryzyko dla zgromadzonych tam osób. Według Agencji, w tym roku w Rosji miało już miejsce 17 wypadków samolotów GA w których zginęło 17 osób. Osiem z uczestniczących w nich samolotów, nie miało ważnego świadectwa zdatności do lotu. 


Czytaj również:
Katastrofa An-2 podczas pokazów lotniczych w Rosji (film)

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus