Przejdź do treści
Eurocopter
Źródło artykułu

Ulepszone wersje czterech helikopterów dołączą do linii śmigłowców Eurocoptera

Ogłoszony na odbywających się w Orlando na Florydzie targach Heli-Expo 2011 rozwój linii helikopterów firmy Eurocopter pozwoli na zwiększenie możliwości operacyjnych, poprawę efektywności wykonywania misji oraz wydajności w czterech rodzinach w kategorii lekkich, średnich oraz ciężkich śmigłowców.

Udoskonalenie tych helikopterów jest wynikiem nieprzerwanych inwestycji firmy Eurocopter w innowacyjne technologie oraz odpowiedzi na rozwijające się potrzeby operatorów z całego świata. Do tych maszyn zaliczają się helikoptery AS350, EC135, AS365/AS565 oraz AS332, i towarzyszą one nowej maszynie EC145 T2, która została wczoraj zaprezentowana przez firmę Eurocopter na targach Heli-Expo 2011.

„Firma Eurocopter spełnia swoje obietnice dotyczące inwestycji w przyszłość helikopterów, a dzięki kompleksowemu udoskonaleniu linii produktów może oferować swoim klientom jeszcze większą wydajność, efektywność, łatwość obsługi oraz bezpieczeństwo" – powiedział Lutz Bertling, prezes oraz dyrektor generalny firmy Eurocopter.

Pierwszy z udoskonalonych helikopterów firmy Eurocopter ma swoją premierę na stoisku wystawowym firmy Eurocopter na targach Heli-Expo 2011. Jest to jednosilnikowy AS350 B3e. Ta ulepszona wersja maszyny z najlepiej sprzedającej się rodziny Ecureuil jest wyposażona w potężny turbowałowy silnik Turbomeca Arriel 2D, wraz z cyfrowym systemem nowej generacji: FADEC (Full Authority Digital Engine Control), oraz, niezbędnym do monitorowania warunków, rejestratorem danych silnika.

Ponadto, ten statek powietrzny może działać na maksymalnej mocy startowej silnika przez 30 minut. Pozwala to na wyposażenie AS350 B3e w filtry silnika chroniące go podczas lotów w warunkach obecności śniegu i piasku w powietrzu nie powodując nadmiernego obciążenia. Maszyna ta zawiera również modyfikacje śmigła ogonowego umożliwiające łatwiejsze sterowanie oraz poprawione wyposażenie wnętrza maszyny. Certyfikacja AS350 B3e ma się odbyć tego lata, a rozpoczęcie dostaw maszyn planowane jest przed końcem tego roku.

Maszyny EC135 T2e oraz P2e firmy Eurocopter to ulepszone wersje jej popularnego dwusilnikowego helikoptera EC135, których maksymalna masa startowa została zwiększona do 2 950 kg, co pozwala na zwiększenie ładowności o 40 kg oraz przewóz dodatkowego pasażera dzięki zwiększeniu marginesu obciążenia w stosunku do wcześniejszej dopuszczalnej masy całkowitej. Certyfikacja EC135 T2e/P2e ma odbyć się w połowie 2011 - dzięki czemu ulepszenia te zostaną zintegrowane we wszystkich maszynach EC135 wyprodukowanych od połowy roku oraz oferowane w ramach modernizacji helikopterów znajdujących się w użytku.

Ulepszenia dla wersji AS365 N3e/AS565 MBe z rodziny średnich maszyn Dauphin firmy Eurocopter, to odpowiedź na wymagania rynku dotyczące poprawy działania na dużych wysokościach i w wysokich temperaturach oraz nowych technologiami i systemów w tym dwusilnikowym helikopterze. Do głównych zmian należy wprowadzenie silnika Arriel 2N z dwukanałowym systemem FADEC, wykorzystanie skrzyni biegów z helikoptera EC155 firmy Eurocopter, wprowadzenie nowej głowicy wirnika Starflex oraz zastosowanie wzmocnionego masztu głównego wirnika. Te ulepszenia pozwolą na zwiększenie mocy o 15 procent, dzięki czemu możliwa będzie poprawa działania, znaczące zwiększenie ładowności oraz redukcja kosztów utrzymania oraz używania. Certyfikacja AS365 N3e przewidywana jest na czwarty kwartał 2013 roku, a dostawy mają zostać uruchomione na początku 2014 roku.

Ulepszenia w AS332L1e Super Puma skupione są wokół integracji zaawansowanego kokpitu firmy Eurocopter oraz systemów automatycznego sterowania lotem używanych w jej helikopterach EC225/EC725. Dzięki temu, możliwe będzie poprawienie ochrony krzywej wyrwania oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, wraz z pełną kompatybilnością z takim wyposażeniem nowej generacji jak sensory podczerwieni FLIR, systemu badania terenu HTAWS, map cyfrowych, oraz systemów zapobiegania zderzeniom TCAS.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony