Przejdź do treści
Hadron XX - water (fot. Paweł LOJAK Kozarzewski)
Źródło artykułu

Hadron XX - nowe skrzydło od Dudek Paragliders

Dudek Paragliders przedstawiła kolejne nowe skrzydło. Hadron XX to szybkie, zwinne i nośne skrzydło przelotowo-sportowe dla doświadczonych PPG-antów. Dostępne w jubileuszowej gamie kolorów czterech żywiołów.

Hadron XX to samostateczne skrzydło przelotowo-sportowe dla doświadczonych pilotów. Jest szybki, zwrotny i nośny a przy tym komfortowo sterowny. Jego żywiołem są przede wszystkim klasyczne zawody paramotorowe, dalekie przeloty, slalomy, czy loty termiczne.

Jak każde nowoczesne skrzydło napędowe, Hadron XX ma starannie zaprojektowany profil samostateczny, w tym wypadku dopracowany pod kątem efektywności w przelotach.

Po raz pierwszy zastosowaliśmy tu Aerodynamical Flaps System - nasze nowatorskie rozwiązanie techniczne pozwalające komfortowo startować i lądować (nawet na dużych wysokościach n.p.m.), a także efektywnie wykorzystywać termikę.

Hadrony to małe cząstki elementarne, które rozpędzone do dużych prędkości, potrafią przenosić gigantyczne dawki energii - zapewniamy, że w tym przypadku "imię" skrzydła trafnie określa jego "osobowość".

Po bardzo długim okresie R&D (pierwsze prototypy były testowane na początku 2014-tego roku jeszcze przez Grzegorza Krzyżanowskiego) wybraliśmy jeden z czterech wariantów prototypowych skrzydła, którego cechy najbardziej odpowiadały przeznaczeniu skrzydła. Hadron XX ma odświeżyć naszą ofertę w segmencie wyczynowych skrzydeł paramotorowych ze zmiennym kątem natarcia i stałym profilem. Jest spora grupa pilotów, która ceni sobie najbardziej właśnie takie konstrukcje.


Hadron XX - air (fot. dudek.eu)

Hadron XX jest przeznaczony dla zaawansowanych pilotów (min 100h nalotu na skrzydłach paramotorowych), którzy:

  • latają przelotowo (w tym wykonują starty na dużych wysokościach),
  • startują w klasycznych zawodach weryfikujących wszechstronność pilota (nawigacja, ekonomia, precyzja),
  • wykonują naprzemienne loty PPG oraz PG z wykorzystywaniem termiki.

Podstawowe cechy Hadrona XX:

  • Wydłużenie 6,15 w rozłożeniu, 4,5 w rzucie i 62 cele.
  • Zredukowane, trójrzędowe olinowanie redukujące opory linek o 23%.
  • Shark Nose, mini-żebra na krawędzi spływu, trzy sekcje żyłek (dwie na krawędzi natarcia i jedna w części tylnej), balooning 3D.
  • System AFS (Aerodynamical Flaps System) - za pomocą dodatkowego małego trymera następuje częściowa modyfikacja profilu (zasada klap w samolocie). Przed wykonaniem manewrów typu start lub lądowanie w bezwietrznych warunkach, czy też latanie w termice, mały trymer zaciągamy (aktywujemy). W innych konfiguracjach lotu, mały trymer jest nieaktywny – odpuszczony.
  • Niezależne działanie trymera i speed-systemu pod warunkiem dezaktywowania (odpuszczenia) małego trymera. Speed i trymer można używać wspólnie lub osobno – takie samo oddziaływanie na bryłę skrzydła.
  • Dodatkowy bloczek na taśmie B zmniejszający opory, a tym samym siłę potrzebną do zaciągnięcia trymera lub użycia speed-systemu.
  • Podkreślane przez pilotów testowych wyjątkowo płynne sterowanie 2D.
  • Taśmy są przystosowane do zamontowania systemu Power Attack (opcja)
  • Bardzo duży zakres prędkości, bo ponad 30 km/h bez używania sterówek.


Hadron XX - fire (fot. dudek.eu)

Hadron XX, tak jak wszystkie nasze skrzydła, produkowany jest w całości w Europie, w naszej polskiej fabryce, dzięki czemu jesteśmy w stanie od samego początku do końca kontrolować jego skomplikowany proces produkcyjny.

Więcej informacji na stronie: www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony