Przejdź do treści
Cessna 172 na podejściu
Źródło artykułu

Utrata kontroli nad statkiem powietrznym elementem kampanii FAA

Według Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), średnio raz na cztery dni ma miejsce wypadek statku powietrznego GA, do którego doprowadziła utrata kontroli przez pilota. Zamierzeniem Agencji jest edukacja środowiska lotniczego w celu wdrożenia lepszych praktyk mających zapewnić bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych. "Każdy może pomóc dokonać zmian po dołączeniu do naszej kampanii Fly Safe. Wiem, że możemy zmniejszyć ilość wypadków w tym segmencie pracując razem jako społeczność", powiedział Administrator FAA, Michael Huerta.

Agencja opracowuje comiesięczne aktualizacje online ze scenariuszami utraty kontroli i wnioskami wyciąganymi przez zespół ekspertów. "Badał on dane i wdrożone rozwiązania, z których część już wpłynęła na zmniejszenie ryzyka", dodał. W tym miesiącu, kampania koncentruje się na wykonywaniu stabilizowanych podejść i kwestii, kiedy podjąć decyzję o go around.

FAA definiuje stabilizowane podejście jako "etap lotu, w którym pilot utrzymuje stały kąt ścieżki zniżania w kierunku przyziemienia w określonym punkcie na pasie startowym". Według FAA, podczas takiego podejścia, pilot musi utrzymać określoną prędkość i wysokość, skompletować wymagane listy kontrolne, skonfigurować samolot do lądowania oraz wykonywać jedynie niewielkie zmiany w kierunku i ścieżce zniżania, które są niezbędne do utrzymania prawidłowego toru lotu. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, pilot powinien rozważyć odejście na drugi krąg. FAA opublikowała Safety Enhancement Flyer odnośnie nieudanych podejść (PDF), a także materiały informacyjne na temat ustabilizowanych podejść (PDF). FAA sugeruje również zapoznanie się z 4 rozdziałem Instrument Procedures Handbook (PDF).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony