Przejdź do treści
Chińskiej produkcji ARJ21
Źródło artykułu

Pierwszy komercyjny lot chińskiego ARJ21

28 czerwca, lot z pasażerami wykonał pierwszy chiński regionalny odrzutowiec ARJ21-700, ale wydaje się mało prawdopodobne, żeby pozyskaniem konstrukcji byli zainteresowani klienci z poza tego kraju. Samolot należący do Chengdu Airlines zabrał 70 pasażerów z Chengdu do Szanghaju.

"Operacja ta rozpoczyna loty komercyjne ARJ21 i oznacza, że po raz pierwszy przewozy na terenie Chin były realizowane zmontowanym w lokalnym zakładzie statkiem powietrznym”, powiedział Jin Zhuanglong, prezes Commercial Aircraft Corp. China. Choć jak podkreśla producent, ARJ21 wprowadza regionalne lotnictwo w Azji w XXI wiek, to jest bardziej prawdopodobne, że jedynie jest modernizacją amerykańskiego projektu z lat 60-tych XX wieku.

Samolot jest zasadniczo wersją MD-80 wyposażoną w awionikę Rockwell Collins i silniki GE CF34, te same, które od ponad 20 lat napędzają regionalne odrzutowce Bombardiera. Chiny wciąż nazywają ARJ21 lokalnym projektem, ale w trakcie jego rozwoju korzystały również z pomocy firmy Antonov. Mimo że projekt był opracowywany na podstawie gotowego szablonu i zachodniej technologii, to wprowadzenie ARJ21 na rynek zajęło firmie Comac 14 lat. Spółka twierdzi, że uzyskała już 302 zamówienia na ten samolot, w tym pięć od GE Capital Aircraft Services powiązanej z produkującą silniki GE.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony