Arilander i SolarStratos - przygotowania do lotu

Solar Stratos

Trwają przygotowania do lotu dwóch nietypowych statków powietrznych: Airlandera i Solar Startos. Ten pierwszy – hybrydowy sterowiec - w sierpniu 2016 roku doznał uszkodzeń przy lądowaniu po swym drugim próbnym locie. Po zakończeniu napraw, załoga przygotowuje się do kolejnych prób w powietrzu. Przy okazji remontu, konstruktorzy udoskonalili projekt wprowadzając szereg zmian, które mają zminimalizować ryzyko wystąpienia usterek w przyszłości.

Dodatkowa poduszka powietrzna umieszczona przed przednim podwoziem ma umożliwić bezpieczniejsze lądowania, a lina cumownicza może być teraz wciągana na pokład przez załogę, co ma uniemożliwić jej zaplątanie się w przeszkody na ziemi, jak to miało miejsce feralnego dnia podczas lądowania.


Tymczasem projektanci SolarStratos, których celem jest stworzenie pierwszego samolotu napędzanego energią słoneczną, który wykona załogowy lot w stratosferze, planują jeszcze w tym miesiącu wykonać próby w locie.



Zespół chce osiągnąć wysokość co najmniej 75,000 stóp. Aby zminimalizować masę, kokpit nie będzie hermetyzowany i pilot Raphael Domjan wykona lot w skafandrze. Misja potrwa około 5 godzin, z czego dwie godziny potrwa wznoszenie, a trzy zniżanie. Na podziwianie krzywizny Ziemi w locie poziomym przewidziano około 15 minut. SolarStratos powstaje w Niemczech, a testy będą przeprowadzone w Szwajcarii.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus