Przejdź do treści
Dziewiczy rejs elektrycznie napędzanej Extry 330LE
Źródło artykułu

Pierwszy lot samolotu Extra 330LE z silnikiem elektrycznym

4 lipca, na lotnisku Dinslaken w Niemczech, firma Siemens zakończyła pierwszą publiczną prezentację hybrydowo-elektrycznego silnika, który został zainstalowany na samolocie akrobacyjnym Extra 330LE (znaki rejestracyjne D-EPWR).

"Pierwszy lot samolotu z naszym nowym układem napędowym jest kamieniem milowym na drodze do elektryfikacji lotnictwa", powiedział Siegfried Rußwurm, główny technolog w Siemens. "Aby kontynuować program z sukcesem, musimy mieć  odwagę do podejmowania ryzyka", dodał. Firma twierdzi, że sukces tego projektu oznacza, iż opracowanie statku powietrznego z napędem "hybrydowo-elektrycznym posiadającego cztery lub więcej miejsc pasażerskich będzie teraz możliwe".

Zaprezentowana jednostka będzie również punktem wyjścia dla koncernu Airbus, który do 2030 r. planuje zbudować regionalną konstrukcję napędzaną ekologicznymi silnikami zdolną do przewożenia do 100 pasażerów. Podczas pierwszego lotu za sterami 330LE zasiadł mistrz akrobacyjny Walter Extra. Hybrydowa-elektryczna Extra 330LE powstała w ramach współpracy firm Siemens, Extra Aircraft, MT-Propeller oraz PIPISTREL, a jej rozwój był wspierany przez niemiecki Aeronautics Research Program. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony