Przejdź do treści
Lotnisko (fot. Amadeus)
Źródło artykułu

Amadeus z najwyższym poziomem certyfikatu NDC przyznanym przez IATA

Firma Amadeus poinformowała, że jako jedna z pierwszych w branży otrzymała od Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) certyfikat New Distribution Capacity (NDC) trzeciego poziomu. To najwyższy poziom certyfikacji NDC, dotyczącej zgodności z rynkowym standardem formatu danych, jakimi linie lotnicze wymieniają się z biurami podróży i innymi odbiorcami.

Linie lotnicze korzystające z nowego rozwiązania Amadeus Altéa NDC – które zostało opracowane na początku roku, a teraz uzyskało certyfikat IATA – będą mogły dystrybuować swoje ceny i taryfy, w tym treści dotyczące usług dodatkowych i „rodzin taryf”, za pomocą narzędzia NDC Offers & Orders.

„Jesteśmy dumni, że należymy do liderów branży w obszarze wdrażania opartego na technologii XML standardu NDC. Zależy nam, żeby wspierać rozwój tego nowego standardu komunikacji i żeby współpracować z IATA przy dalszej standaryzacji komunikatów i sposobów przesyłania danych. Chcemy pomóc liniom lotniczym w personalizacji ofert i dystrybucji taryf w precyzyjny, elastyczny i szybki sposób. Jeśli linie lotnicze wybiorą komunikaty NDC-XML, jesteśmy w pełni gotowi do obsługi danych w nowym standardzie” – powiedziała Julia Sattel, szefowa  działu Airline IT w Amadeus.

„Partnerska współpraca jest kluczowa dla rozwoju i upowszechniania standardu NDC w branży. Dostawcy technologii, tacy jak Amadeus, pokazują, jak rynek podróży lotniczych może wykorzystać ten standard do zwiększenia innowacyjności i budowania dodatkowej wartości. Cieszymy się, że Amadeus należy do pierwszych zdobywców certyfikatu NDC” – stwierdził Aleks Popovich, wiceprezes ds. usług finansowych i dystrybucyjnych IATA.

„Standard NDC jest zgodny z nowymi trendami dotyczącymi prezentowania klientom oferty lotniczej, które Amadeus w pełni wspiera. Współpracujemy z IATA i innymi interesariuszami, żeby promować innowacje, które przynoszą korzyści wszystkim uczestnikom rynku i zwiększają wydajność całej naszej branży. Będziemy nadal działać na rzecz najbardziej wydajnego sposobu integracji i prezentowania danych tworzących ofertę turystyczną” – powiedział Svend Leirvaag, wiceprezes ds. Industry Affairs w Amadeus.

Firma Amadeus rozpoczęła inwestycje w komunikację opartą na technologii XML w 2007 r., gdy jako pierwszy dostawca IT dla branży turystycznej wdrożyła ją we współpracy z easyJet. Od dziesięciu lat Amadeus nieustannie wspiera linie lotnicze w personalizacji ich ofert. Dzięki temu mogę one generować dodatkowe przychody wykorzystując merchandising oraz zaspokajając potrzeby podróżnych dot. porównywania cen i nabywania usług dodatkowych za pośrednictwem wybranego przez nich kanału sprzedaży.

Amadeus uczestniczy w działalności różnych grup roboczych i komitetów sterujących zajmujących się rozwojem standardu NDC, takich jak think tank IATA Simplifying the Business (StB), forum doradcze Passenger Distribution Group, Distribution Data Exchange i ONE Order Taskforce.

Historia firmy Amadeus i standardu XML
• 2007 – Amadeus jako pierwszy dostawca technologii dla branży turystycznej wdraża komunikaty XML w firmie easyJet.
• 2013 – Amadeus dołącza do grupy roboczej organizacji IATA Distribution Data Exchange, aby pracować nad standardem NDC. Uczestniczy też w pierwszym forum doradczym Passenger Distribution Group.
• 2014 – Amadeus opracowuje swoje pierwsze rozwiązanie komunikacyjne NDC jako agregator, korzystając z komunikatów żądań/odpowiedzi SeatAvailability i ServicePrice.
• 2014 – Amadeus opracowuje swoje pierwsze pilotażowe rozwiązanie informatyczne NDC, korzystając z komunikatów żądań/odpowiedzi Airshopping.
• 2014 – Prezentacja globalnego systemu Amadeus Global Merchandising System podczas konferencji IATA World Passenger Symposium w San Diego.
• 2015 – Premiera rozwiązania Amadeus Anytime Merchandising podczas konferencji IATA World Passenger Symposium w Hamburgu.
• 2015 – Amadeus dołącza do ONE Order Taskforce.
• 2015 – Amadeus opracowuje polecenie NDC FileRetrieve, pozwalające korzystać z zaawansowanych narzędzi merchandisingu w systemie GDS.
• 2016 – IATA przyznaje firmie Amadeus certyfikat NDC trzeciego poziomu (jako dostawcy rozwiązań informatycznych).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony