Przejdź do treści
AIRBUS - an EADS company
Źródło artykułu

Airbus: Facebook nie zastąpi podróży lotniczych i kontaktów „twarzą w twarz”

W dobie wszechobecnych mediów społecznościowych i kontaktów online to podróże lotnicze są prawdziwą siecią internetową; Facebook nie zastąpi kontaktów „twarzą w twarz” –takie wnioski wypływają z ogólnoświatowego badania konsorcjum Airbus przeprowadzonego wśród pasażerów na temat przyszłości latania. Badanie pokazuje, w jakich obszarach podnosić jakość podróży lotniczych by poprawiać komfort pasażerów i kreować pozytywne doświadczenia.

Konsorcjum Airbus ujawniło wyniki badania prowadzonego przez dwa lata wśród korzystających z podróży lotniczych. Badanie objęło w sumie1,75 mln osób i wskazuje na ich oczekiwania co do podróży lotniczych w przyszłości: wzrost ruchu lotniczego, mniejszy stres i generalnie więcej podróży samolotem, mimo dynamicznie rosnącej roli mediów społecznościowych, które pozwalają na kontakty biznesowe i prywatne bez wychodzenia z domu.

• 63% osób z całego świata twierdzi, że do 2050 będzie podróżować samolotem częściej
• 60% badanych jest zdania, że społeczne media nie zastąpią potrzeby kontaktów międzyludzkich „twarzą w twarz”
• 96% jest przekonanych, że samoloty będą coraz nowocześniejsze lub “eko-wydajne”
• Prawie 40% osób, które wzięły udział w badaniu uważa, że podróże lotnicze (od drzwi do drzwi) są coraz bardziej stresujące

“Transport lotniczy jest prawdziwą „siecią internetową”, mówi Charles Champion, wiceprezes Airbusa ds. technicznych. „Wyniki badania pokazują, że nie ma nic lepszego niż kontakt „twarzą w twarz”. Świat jest opleciony siatką połączeń, które tworzą nieustannie rozrastającą się sieć społeczną i ekonomiczną: 57 milionów miejsc pracy, 35 procent światowego handlu, oraz 2,2 biliona USD udziału w światowym PKB.”

Od rozpoczęcia projektu „Przyszłość według Airbusa”, prowadzimy dialog z ludźmi w 192 krajach na temat przyszłości podróży lotniczych. Zaowocowało to opracowaniem koncepcji rewolucyjnego samolotu i kabiny (Airbus Concept Plane and Cabin), które pokazują część innowacji podążających za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami wśród pasażerów i uwzględniających troskę o środowisko. Jest oczywiste, że ludzie naprawdę cieszą się ze stałego wzrostu transportu lotniczego w przyszłości, a my chcemy, aby mieli swój udział w kształtowaniu tej przyszłości.

• 86% ludzi na świecie uważa, że zmniejszenie zużycia paliwa jest zagadnieniem kluczowym, a 85% jest za zmniejszeniem emisji związków węgla
• 66% chce latać samolotami emitującymi niższy poziom hałasu, a 65% - samolotami, które można całkowicie poddać procesowi recyklingu

Lecz Champion zauważa, że im więcej ludzi lata częściej, tym większe będą ich oczekiwania co do podróży lotniczej i jej przebiegu– od zakupu biletu do lądowania w porcie docelowym. Badanie Airbusa wskazuje na listę powodów do narzekania: kolejki do odprawy paszportowej; wolne tempo odprawy i nadawania bagażu; oczekiwanie na start; oraz krążenie nad portem lotniczym w oczekiwaniu na lądowanie.

• 66% pasażerów chciałoby mieć więcej miejsca w kabinie samolotu
• 61% pasażerów chce by samoloty były wyposażone w fotele dostosowujące się do kształtu pasażera
• 65% oczekuje szybszej odprawy i odbioru bagażu

„Na przykład w Londynie widzieliśmy niepokój związany z kolejkami w portach lotniczych i ludzi, którzy, rzecz jasna, nie byli szczęśliwi z tego powodu” dodaje Champion. „Ale w rzeczywistości te ograniczenia w potencjale obsługi są zapowiedzią zjawisk, które pojawią się w przyszłości, jeżeli przemysł lotniczy nie będzie współpracować, aby zmniejszyć opóźnienia, a ruch lotniczy zwiększy się dwukrotnie w ciągu następnych 15 lat. Temu właśnie się przyglądamy”.

Ponad 90 procent z 2 miliardów Euro, którymi Airbus rozporządza na prace badawczo-rozwojowe, wydawane jest w celu poprawienia ekologiczności produkowanych przez niego samolotów. Najnowsza generacja obejmuje flagowy statek powietrzny A380, największy w świecie i najcichszy samolot pasażerski; A320neo, „opcję z nowymi silnikami” zapewniającymi niskie zużycie paliwa dla rodziny A320; i szerokokadłubowy A350 XWB, który zapewni 25-procentowy spadek zużycia paliwa, dający pasażerom więcej przestrzeni na pokładzie.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony