Przejdź do treści
Airbus dostarczył pierwszy egzemplarz samolotu A321neo liniom Virgin America (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Airbus dostarczył pierwszy egzemplarz samolotu A321neo liniom Virgin America

Airbus dostarczył pierwszy egzemplarz modelu A321neo. Samolot najnowszej generacji, zasilany silnikami LEAP-1A CFM International, został przekazany podczas ceremonii w Hamburgu (Niemcy) amerykańskim liniom lotniczym Virgin America. Flota Virgin America składa się w całości z samolotów Airbusa.

W modelu A320neo osiągnięto znaczące ograniczenie poziomu hałasu – samolot generuje o połowę mniej hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Samolot ten został wyposażony również w oszczędzające paliwo końcówki skrzydeł typu Sharklet, dzięki czemu poziom emisji tlenku azotu jest o 50 procent niższy od wymogów regulacyjnych określonych przez Committee on Aviation Environmental Protection (Komitet ds. Ochrony Środowiska w Lotnictwie, CAEP). Ponadto samolot wyposażony w silniki LEAP-1A pozwala uzyskać oszczędności paliwowe na poziomie co najmniej 15 procent w porównaniu z samolotami obecnej generacji znajdującymi się we flocie Virgin America – co odpowiada ograniczeniu emisji dwutlenku węgla o 5 tys. ton na samolot rocznie.

A321neo to największy samolot w rodzinie A320neo. Jego zastosowania obejmują całe spektrum potrzeb rynkowych, od tras o dużej gęstości przelotów po rzadziej obsługiwane połączenia dalekodystansowe. Obecnie zamówionych zostało 1300 egzemplarzy modelu.

Virgin America obecnie posiada w eksploatacji flotę 63 samolotów Airbus z rodziny A320 złożoną z samolotów A319ceo oraz A320ceo zasilanych wyprodukowanymi przez CFM silnikami CFM56-5B.

Nowy A321neo będzie największym samolotem we flocie Virgin America, wyposażonym w 185 miejsc – o 24 procent więcej, przy jednoczesnym zachowaniu tego samego poziomu komfortu co w obecnych samolotach A320. Wewnątrz kabiny pasażerowie Virgin America będą mogli skorzystać z trzech zindywidualizowanych klas obsługi, zrelaksować się dzięki systemowi rozrywki na pokładzie w postaci ekranów dotykowych oraz skosztować menu potraw i koktajli przygotowywanych na żądanie podczas każdego lotu. Ponadto każdy fotel wyposażony został w gniazda zasilania. Eksploatacja samolotu ma rozpocząć się 31 maja 2017 roku – odbędzie on lot inauguracyjny pomiędzy lotniskiem międzynarodowym w San Francisco (San Francisco International Airport, SFO) a lotniskiem krajowym im. Ronalda Reagana w Waszyngtonie (Ronald Reagan Washington National Airport, DCA).

Zgodnie z informacją opublikowaną w kwietniu 2016 roku, linie lotnicze Virgin America zostały przejęte w grudniu 2016 roku przez Alaska Air Group.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony