Lotniska

Nowy serwis, dostępny jest pod adresem: http://lotniska.dlapilota.pl. Zapraszamy!

Komentarze

AXELL do lotnika, który pisze: następny kwiatek- ktoś wpisał Sochaczew i ...... . Tak, to prawda, że wojsko odmawia przyjmowania statków powietrznych w Sochaczewie. Wyjątek, to oczywiście sytuacje awaryjne. Ale, tak do końca to nie jest wina wojska, że odmawia przyjmowania cywilnych operacji lotniczych, chociażby by to był najmniejszy statek powietrzny, wykonujący lot szkolny, turystyczny, etc. Przyjąć statek powietrzny, to jedna strona zagadnienia, a druga, no właśnie, czym i kim taki statek powietrzny obsłuzyć, jak zadbać o załogę i pasażerów, zapewnić paliwo i inne ew. potrzeby. Z Sochaczewa 32 lotniczy już bardzo dawno temu się wyprowadził. Zostały tam jednostki lotnicze, ale są to jednostki obrony powietrznej. Obiektywnie oceniając, wojsko ryzykować nie chce i w tym przypadku, akurat to o dowódcy dywizjonów rakietowych bardzo dobrze świadczy. Z kolei dlaczego tak stosunkowo duże lotnisko stoi bezczynnie od lat w dobrej lokalizacji niedaleko od EPWA. Lokalizacja o tyle dobra, np. do wykonywania lotów szkolnych, bo raczej w Sochaczewie nikt by nie protestował, jak ma to miejsce w przypadku EPBC, który to temat od dawna jest kontrowersyjny i cyklicznie podgrzewany. W Sochaczewie jest przecież powołana z udziałem miasta i gmin okolicznych spółka lotniskowa pod nazwą Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew. Lotnisko powojskowe zostało samorządowi użyczone na lat 30, a zarządzać tym lotniskiem ma ww spółka. Też się od dawna dziwię sytuacji, w której na stronie Portu Lotniczego Sochaczew, od informacji na temat planów, działań i przygotowań oczopląsu można dostać, a tymczasem na samym lotnisku nie ma ani jednej rozumnej osoby, która byłaby w stanie przyjąć i obsłużyć przynajmniej motolotnię. Można zatem uznać, że tegoroczny sezon lotniczy w GA byłby dla tej spółki lotniskowej dobrą okazją do stopniowego zdobywania praktyki lotniskowej w realu, a nie wyłącznie wirtualnie. Zarząd składa się z kilku osób, które pracują jednak w Warszawie, a więc nie w Sochaczewie. Burmistrz, czy wójt, a jednocześnie udziałowca spółki lotniskowej pod samolot też nie wyjdzie, bo oczywistym jest, że trzeba mieć do tego odpowiednie przygotowanie. Zarząd z kolei stoi na stanowisku, że jak kompleksowo dostosuje to powojskowe lotnisko do przepisów dla lotnisk cywilnych, dopiero wtedy je udostępni. Każdy ma swoje ,,uzasadnione'' racje. Tymczasem, rok za rokiem mija ....

Szanowni Państwo, Drodzy Internauci!
Niestety stało się. Nie zdążyliśmy z nową aplikacją, w obiecanym sierpniowym terminie. Realizacja wymyślonej przez nas funkcjonalność pochłonęła nas bez reszty powodując opóźnienie projektu. Wszystkich których zawiedliśmy, z całego serca przepraszamy.

Pracujemy pełną parą nad nowym lotniskowym portalem. Jakiekolwiek obietnice terminu uruchomienia, będą w tym momencie mało wiarygodne. Po prostu, prosimy jeszcze o wyrozumiałość. Dzisiaj, możemy jedynie zapewnić, że warto poczekać...

Z poważaniem,
Redakcja portalu dlapilota.pl

A to nie prosciej do tego czasu pozostawic stara wersje?

Panowie ruszcie dupy i zakończcie tą modernizację ! Ileż to może trwać !?

Kiedy w końcu ruszy serwis?

Tymczasowo lub nawet docelowo korzystaj z www.fotolatanie.pl - fajna stronka i wiele przydatnych informacji i widać, że często aktualizują dane. Sam latam ULM'em i wgrałem ich punkty do mojego Garmina i wszystko się na razie zgadza. Jestem ciekaw jak długo będą działać.

Przepraszamy za utrudnienia. Jesteśmy w końcowej fazie testów nowego serwisu. Lotniska ruszą w sierpniu 2010 roku.
Redakcja,
dlapilota.pl

Chciałem nieśmiało zauważyć, że sierpień dobiega końca - na zimę mapa będzie jak znalazł!

Te Złośliwiec, jeszcze 2 dni robocze sierpnia są. Pozdrawiam :)

czy ktos wie kiedy jest piknik lotniczy w miedzybrodziu zywieckim g0ora zar prosze o szybką odpowiedż

Wie ktoś coś o lądowisku Tworzyjanów ???
jaki długi jest tam pas?

Według moich danych 390m.
Więcej informacji na mapie tutaj: http://maps.google.pl/maps/ms?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&ie=UTF8&oe=U...

Czy ktoś był już w tym roku w Jastarni? W jakiej kondycji jest tam droga startowa?

Byłem wczoraj w EPJA ale na śmigłowcu. Pas jest suchy, trawa skoszona. Stoją samoloty (Antek, Wilga i kilka innych) tak więc da się tam wylądować i wystartować. Pracuje Radio na 125,55

Dziękuje za info!

W Jastarni nie ma drogi startowej. Jest pas startowy.

Serock (koło zalewu zegrzyńskiego) - takie lądowisko jest zaznaczone na mapie FIS z maja 2010. Czy ktoś zna jego parametry? czym tam można wylądować?

Przelatywałem wiele razy i nie widziałem. Chyba że dla śmigłowców, albo awaryjne dla szybowców, jak nie dolecą z powrotem do Babic... (?)
Ale nie znam dokładnej lokalizacji. Też chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej na ten temat...

ja tam londuje gdzie che i wy tez tak rubta, snoby je...ne londujta i siecta ile chceta,

Jakie pisanie taka pewnie i ochrona

po co piszesz takie brednie ,, ohraniażu ''?

następny kwiatek- ktoś wpisał Sochaczew i całe szczęście ,że telefon centrali jest prawdziwy. Na pytanie czy mogę wylądować ? Dowódca stanowczo ,,nie''.Ja do niego nie mam pretensji ale MON, Mi Skarbu (AMW), Min. Infra. zapominają , że blokują wykorzystanie dobra narodowego budowanego z naszych pieniędzy. To jest skandal -pasy 2 km i zakazy lądowania. Panowie Ministrowie -problem Was przerasta ? To won tam gdzie Wasze miejsce i za Wasze pieniądze.

W koncu sie wszyscy powinni obudzic i walczyc o swoje moze lepiej o nasze.
Nasi dziadkowie ,rodzice placili ciezkie pieniadze i my tez na wszystko, a co za to mamy. Drog prawie nie ma, lotnisk prawdziwie wyposazonych tez na lekarstwo a te ktore by mozna uzywac oczywiscie w gestii roznych Agencji ktore wola wdzierzawiac na szkoly jazdy (jak w Sochaczewie) a nie na rozwiazanie polskich problemow komunikacyjnych i biznesowych. Lotnisk jest duzo jak na mala Polske ale w jakim stanie, trawa a samoloty coraz mamy nowsze. Organizacje na calym swiecie walcza o prawa generalnej awiacji a u nas co -straszenie. Tam nie wolno tu wolno, tu plac i jeszcze Cie przetrzepia jak wychodzisz do wlasnego samolotu jak teroryste, bo przejsc dla pilotow i VIP-ow brakuje.Obudzmy sie Panstwo winno pracowac dla obywatela a nie go lupic tylko i wzamian nic.
Pozdrawiam jeszcze anonimowo.

Inowrocław - poprawny e-mail : aeroklub@aeroklubkujawski.pl , częstotliwość INOWROCŁAW RADIO 122,600

Poprawione. Dziękujemy.

Skąd takie katastroficzne wieści o Nowym Mieście n.Pilicą?
Wiadomo, że lotnisko jest od dawna zamknięte, lądowanie jak w terenie przygodnym. W ciągu ostatnich 2 lat conajmniej kilka razy tam lądowałem w ramach przystanku po drodze i jakoś nikt mi głowy nie urwał. Cisza, spokój, żywego ducha, ptaszki śpiewają i krowy się pasą...Sielanka.

i znalazł się mądry który uważa, że wolno mu wylądować wszędzie …
Kolego - ULC ścigać Cię nie będzie ale rzuć może okiem może na polisę ubezpieczeniową samolotu którym latasz bo się możesz kiedyś zdziwić jeśli uszkodzisz samolot. Co najważniejsze nie zapominaj, że za naruszenie miru domowego (m. in. wdzieranie się do ogrodzonego terenu) czyli lądowanie bez zgody właściciela terenu (AMW) grozi kara pozbawienia wolności do roku (art. 193 kk).

Lotnisko Nowe Miasto nad Pilicą, to nie jest "wszędzie".

Panowie, nie przeginajcie z tym straszeniem ULCem,PZU i innymi.Jeżeli mam się zabić zgodnie z przepisami,to wolę kierując się zdrowym rozsądkiem wylądować awaryjnie na lotnisku(lądowisku)-BEZPIECZNIE przede wszystkim.Zdarzało mi się nieraz miewać takie dylematy-i włos mi z głowy nie spadł.("zaliczyłem" takie lądowania w EPSO,EPMO,EPNM)

Oczywiście nikt Ci kłopotów nie będzie robił jeśli masz na myśli lądowanie zapobiegawcze lub przymusowe.

Natomiast jeśli jest to lądowanie w celach prywatnych, szkoleniowych, handlowych itp. to raczej wypada mieć zgodę właściciela lotniska (lądowiska).

Tak mi podpowiada zdrowy rozsądek i konieczność uszanowania prawa własności.

AMW należałoby ubezwłasnowolnić, tak jak debila posiadającego majątek.

No to wyszło szydło z worka! To panu "AMW" ością w gardle staje, że mu ktoś muchy przegania. A dla dodania swoim pretensjom urzędowej powagi - ULC-em się zasłania. A najchętniej by do więzienia wsadził. Pewien policjant w Czarżach zastosował podobną strategię (z wiadomym skutkiem).
Bardzo przepraszam szanowne AMW za zakłócanie spokoju. Więcej tego nie zrobię, bo nie mam zwyczaju latać tam, gdzie mnie nie chcą. No chyba, że będę miał kłopoty z samolotem i dla bezpieczeństwa wyląduję. No trudno, wtedy "donos" do ULC także jakoś zniosę... Miłego donoszenia życzę.

Pan "AMW" ma niestety rację. Niewymuszone okolicznościami (przymusowe, zapobiegawcze) lądowanie na prywatnym lotnisku/lądowisku/terenie bez wcześniejszej zgody właściciela jest nielegalne w ogromnej większości krajów na świecie.

A czy właściciel wie w ogóle co ma w dyspozycji? I co to za "właściciel" AMW? Gumno chłopu nie zegarek.

A co to jest teren przygodny? Takie pojęcie już dawno nie istnieje. Niektórym się wydaje, że można lądować wszędzie i bez żadnych konsekwencji-do czasu Panowie

Uwaga, urzędnik z wiadomego urzędu się odezwał.
"Do czasu Panowie" (!!!). Ratunku, te resztki polskiego lotnictwa chce zniszczyć. Może za chwilę, żeby wypuścić latawca trzeba będzie mieć rejestrację miejsca startu z Urzędu.
Całe szczęście, że nie wszyscy ludzie związani z lotnictwem mają takie poglądy. "Trzymajmy się Panowie"!

Ja nie oceniam polityki ULC tylko rzeczywistość i zagrożenia dla pilota. Nie możność lądowania w Nowym Mieście to debilizm ale on jest i lądować się nie da a nie mam ochoty nadstawiać licencji bo się wydaje ,że głupi przepis ale on ,,żyje''AMW traktuje to jak przedmiot na sprzedaż i ma w d... funkcje lotnicze -może gmina przejmie lotnisko i będzie normalnie albo ferma wiatraków.

Pracuję dla ULC-u więc uklęknij gdy czytasz ten post.

Nie będziesz miał innych urzędów przede mną, więc lądowanie tam gdzie nie przykazane nie będzie ci darowane ani zapomniane.

Ups, przepraszam Urząd. Kolega od straszenia za lądowanie to chyba nie stamtąd. Bo tam też jest naprawdę sporo ludzi rozumiejących i kochających lotnictwo (szkoda, że nie wszyscy...). Najważniejszą cechą operacji lotniczych jest to, aby były bezpieczne: dla wykonującego lot i dla otoczenia. Tego powinny bronić przepisy i w tym kierunku się zmieniać. Z całą pewnością nie służy temu "zakaz lądowania" na pięknym i pustym pasie w Nowym Mieście nad Pilicą...

Autor wpisu Lotnisko Nowe Miasto n/Pilcą powinien się wstydzić -Za lądowanie na tym pasie grozi doniesienie do ULC dzięki AMW która
zabroniła tam lądować. Proszę nie wkładać pilotów na minę. To jest nieodpowiedzialne !!!!

Ktoś nieodpowiedzialny wstawił lotnisko Nowe Miasto nad Pilicą którego właścicielem jest AMW . Operacje lotnicze są zakazane i ochrona zgłasza delikwenta do AMW a dalej do ULC. Jak ktoś ma tylko zdjęcie lotniska to niech nie umieszcza tego w internecie jako lotnisko -podprowadza w ten sposób innych-
TO JEST NIE ODPOWIEDZIALNE

Pisząc o Miliczu mam na uwadze ,że nie jest to teren lotniczy ( lotnisko ,lądowisko itd) Trudno żeby na mapie uwzględniać tereny przygodne wykoszone przez kogoś pod eurostara.
Jakieś przepisy i std istnieją ? -chyba ,że nie.

Proszę skreślić Milicz -nieaktualne
A może te tzw lądowiska z pasami 400m zaznaczyć innym kolorem - to tylko dla motolotni

aktualnie jest wykoszony pas o szerokości 15m i długości minimum 400m , ja ląduje samolotem ultralekkim eurostar. Lądowanie z kier. S na N , a start z N na S

Czy mógłbym prosić o weryfikację położenia lądowiska w Miliczu. Na mapie z Naszymi Trawnikami mam położenie w Miliczu jak widać na załączonym linku:

http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie=UTF8&oe=UTF8&start=0&num=200&msa=...

Czy jest OK, czy też trzeba przesunąć? Interesuje mnie położenie środka wykoszonego pasa, o którym piszesz.

Witam,
Które dokładnie lotnisko powinniśmy usunąć?

Zapraszam również na naszą mapę, mamy trochę więcej punktów, choć jeszcze nie wszystkie sprawdzone.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=114609423930775268897.0...

Dlaczego nie ma w spisie i na mapce lotniska w Borsku. Co prawda obecnie przez wojsko niewykorzystywane przez wojsko ale wyśmienicie utrzymane. - idealny pas asfaltowy. Uwaga jest tam również aktywność lotnicza - odbywają się loty paralogtniowe za wyciągarką i co najważniejsze lądują tam samoloty prywatne.

wojskowe zwało sie wdzydze

poszukuję lądowiska dla śmigłowca koło Kazimierza nad Wisłą

Jest tylko 122.200 mhz nie ma "Port".
Proszę o auktalninie danych.

P.S. Pasy są zadbane cały rok [trawiaste]
Skoki odbywają się też cały rok!!!

Witam
Szukam lądowiska w okolicach Łeby dla samolotu ultralekkiego.
Pozdrawiam
Tomek

W sierpniu widziałem lądowisko tymczasowe w Nowęcinie przy drodze na Sarbsk.
Pewnie trzeba spytać Sołtysa. :)
Pozdrawiam

Pytanie o lądowisko w Nowęcinie już nieaktualne.
Na podstawie informacji od pilotów ustalone prawidłowe położenie i naniesione na mapę: http://www.fotolatanie.pl

Czy mógłbym prosić o sprawdzenie, czy położenie lądowiska w Nowęcinie pokazane na mapie (poniżej) odpowiada mniej więcej stanowi faktycznemu, czy też trzeba trochę przesunąć.
Link z domniemanym położeniem na mapie poniżej:

http://maps.google.pl/maps/ms?hl=pl&ie=UTF8&msa=0&msid=11460942393077526...

Pozdrawiam, Tadeusz

Witam.

W Gorzowie Wlkp. (zachód - nie posiadam współrzędnych ). od niedawna jest ciekawe prywatne lądowisko. Bardzo dobra jakość pasa. Utwardzone z infrastrukturą ( oświetlone )
Długość ponad 1000 m. Proszę o zabranie głosu Właściciela.
Pozdrawiam

Witam!
Dziś będę widział się z właścicielem, to postaram się jak najszybciej wrzucić dokładne dane. Lądowisko znajduje się w miejscowości Ulim (na południe od Gorzowa), Ulim Info 122,200 MHz. Pas 29 / 11, długość (razem z "dobiegami") około 1450m.
Pozdrawiam serdecznie

Zgadza się. Pas w Jastarni jest krótki, obsadzony drzewkami i w zachodnim krańcu podmokły. Czasem trzeba łukiem omijać błoto na pasie. Wystarczy dla antka i wilgi ale cessna może nie dać rady. Można się tam wybrać przy silnym zachodnim wietrzyku z paliwem tylko na dolot do epgd.
pozdrówko

Polecieliśmy w żoną C-152 z Poznania do Jastarni. Lądowaliśmy do pasa 30. Lądowanie było dosyć łatwe, ale lot nad wierzchołkami drzew może wydawać się lekko stresujący dla kogoś, kto nigdy wcześniej tam nie lądował. Wieczorem musieliśmy wrócić. Ustał wiatr, temperatura w granicach 25 stopni. Podkoławiliśmy najbliżej jak się dało do początku pasa. Próba silnika, klapki 10 i pełna moc. Z niepokojem patrzyłem, jak wskazówka powolutku wchodzi na zielone pole. Miękki grunt na lotnisku skutecznie tłumił rozbieg. Drzewa co raz bliżej. Powoli traciłem nadzieję, że się uda. Na zatrzymanie było już za późno, więc w ostatniej chwili dałem klapki na 20 i stery do siebie. Samolot oderwał się i udało nam się przelecieć nad drzewami, ale samolot został przeciągnięty i o mało co nie wylądowaliśmy w zatoce. Udało się szczęśliwie wystartować, ale na pewno nie był to bezpieczny start. Nie tankowaliśmy po drodze, żeby samolot był jak najlżejszy, a mimo to ledwo wystartowaliśmy. Cessna 152 jest za słaba na to lotnisko, szczególnie gdy lecą nią dwie osoby. Radzę bardzo uważać, a początkującym stanowczo odradzam to lotnisko. Pozdrawiam wszystkich.

dlatego sprzedaj ciężką i drogą w utrzymaniu Cesnę a proponuję kupno ultralekki samolot i nie masz problemów z takimi warunkami startu nawet tam gdzie latają motolotnie i najlepiej na czeskich znakach.Ja tak ten problem rozwiązałem i jestem b.zadowolony /ferona@ interia.pl/

Witam,
wybrałem się wczoraj Cessenką nad Oleśnicę (dawne EPOA) i zrobiłem dwa razy low pass na małych klapach, żeby przyjrzeć się pasowi. Wygląda całkiem nieźle! Nie gorzej niż nasz Muchowiec. ;-)
Pól roku temu na mapce była jeszcze Oleśnica, lecz zniknęła. Z jakich powodów? Np. EPBP jest na mapce.
Czytałem kilka dni temu na naszemiasto.pl, że AMW chce sprzedać teren, a stara się min. Politechnika Wrocławska. Mam ogromną nadzieję, że EPOA nie zostanie rozbrane dla 'urobku bitumicznego'...
Pozdrowienia!

Z tego co wiem nieoficjalnie Politechnika Wrocławska przymierza się do otwarcia nowego wydziału o profilu lotniczym. Lotnisko jest więc niezgrożone a wręcz odwrotnie, w perspektywie będzie modernizowane, być może stanowić będzie konkurencję dla Strachowic. Andy

ladowałem ostatnio w Białej Podlaskiej i zostałem aresztowany przez ochronę. Póldebili z wąsami osieroconych przez wojsko. Pieprzyli coś o braku zezwolenia od właścicela (AMW). Olałem ich, odpaliłem motory i odleciałem. Na zgodę z AMW nie ma raczej co liczyć. Proponuję lecieć i dogadywać sie flaszkami z wąsatymi.

Czy może mi ktoś napisać, co się dzieje na lotnisku Biała Podlaska (EPBP). Po kilku latach przerwy mam zamiar w tym roku przylecieć na Aukcję do Janowa. W 2002 i w 2003 przyleciałem samolotem HS 800 do EPBP, gdzie byłem bardzo dobrze przyjęty i obsłużony. Obsługa była tam nieliczna (2 osoby), ale za to profesjonalna. Dzisiaj EPBP próżno szukać w AIP Poland.

Pozdrawiam

ten pas jest podzielony poprzecznie na 2 czesci mniej wiecej rowne (zachodnia nie nadaje sie do ladowania)i dzis nie polecalbym go bez wczesniejszej wizytacji

Można by dopisać świetne lądowisko na śląsku pomiędzy Kuźnią Raciborską a Solarnią w lesie (doskonale widać je na mapie po przełączeniu "satelite"). Pas trawiasty ok 800-1000 m długi i ok 30-40 m szeroki. Świetnie utrzymywany grunt - lotnisko to powstało jako do uzupełnienia środka gaśniczego dla Dromaderów w czasie pożarów lasu i jest utrzymywane z funduszu ochrony środowiska.
P.S. Wymiary podałem na oko i mogą być większe (ale nie mniejsze).
P.S. Przy starcie należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie "dostać wiatrem" po wzniesieniu się ponad linię szczytów drzew.

Potwierdzam z tego co mi wiadomo jest zakaz lądowania na lądowisku (lądowisko nie ma statusu lotniska) bez zgody Nadzoru Nadleśnictwa Państwowych Lasów z siedziba w Katowicach, nie da rady lądować. Sam wiem bo zostałem zatrzymany po lądowaniu na lotnisku przez strażnika lasów. Na szczęście przyjaciele lotnicy którzy wynajmują pas do startowania pomogli i sprawa na szczęście zakończyła się po myśli. Serdecznie dziękuje przyjaciele i pozdrawiam Was serdecznie. EDEK-przyjaciel.

Zgadza się, lądowisko jest tylko do celów przeciw pożarowych dla Dromaderów... koledzy wynajmują lotnisko, i dbają o nie jak widać starają się dobrze... im to wychodzi... pozdrawiam Marcin (EOLEK)

czy ktos ma informacje o bylym lotnisku wojskowym w PŁOTACH.

Witam
Lotnisko w Makowiczkach niedaleko Płot (woj.zachodniopomorskie) zostało prawie całkowicie zniszczone dla potrzeb pozyskania "urobku bitumicznego". Na chwilę obecną zostało jakieś 600 m pasa asfaltowego.
Kolejny po Łebie przykład debilizmu... ale też i braku systemu w państwie, które dopuszcza do marnotrawienia naszego wspólnego majątku.
Lotnisko w Makowiczkach (Płotach) jest o tyle znane w świecie, że nawet Microsoft wydając kolejne edycje Flight Simulatora umieszczał je w bazie polkich lotnisk. Cóż, w Microsofcie nie byli w stanie przewidzieć że w naszym kraju lotniska skuwa się po 4 złote (poniżej 1 USD) za tonę i uzyskany materiał jest używany do łatania dziur w lokalnych drogach.

Jeżeli jesteś zainteresowany do na priv mogę wysłać Ci zdjęcia tego , co z pasa zostało...

Serdecznie pozdrawiam

Mikołaj Mazurkiewicz
Stowarzyszenie Lotnicze Czaplinek
www.czaplinek-flying.pl

witam,

mam pytanie jak wyglada ladowisko w jastarni? nadaje sie do ladowania? czy ktos nim teraz zarzadza?

pozdrawiam

Tu są jakieś informacje zarządzającego lądowiskiem: http://www.generalaviation.pl/jastarnia.html

Lotnisko w Sniatowie nie nadaje sie do operacji . Farma wiatrakowatam juz rządzi .
Szkoda.

Pozdrawiam

Lotnisko usuniete ze spisu. Dziekujemy za informacje.

Pod rozwagę: Nie usuwać miejsc ze spisu, bo za jakiś czas znowu ktoś będzie o to pytał, albo jeszcze i tam poleci. W zamian za to opatrzyć zebrane dotychczas dane klauzulą: "TEREN TRWALE UNIEZDATNIONY z powodu PRZESZKóD/ZNISZCZEń" albo po prostu: "ZAPOMNIEC". Może nawet opatrzyć czerwonym wyróżnikiem na mapce.
Pożytek z tego rozwiązania jest taki, że 1) nikt nie zarzuci Dlapilotowi, że o czymś nie wie 2) utnie powtarzające się dopytywania i oszczędzi ludziom własnych poszukiwań. Pozdrawiam ludzi dobrej roboty z dlapilota.pl :)

Witam a co z lotniskiem w Borsku? Pozdrawiam

Muszaki chyba zaorane.
Nie znalazłem śladu lądowiska.

Lotnisko w Broczynie koło Czaplinka.
Pas 2300 x 40 m, asfalt, drogi kołowania i stojanki - asfalt. Stan (o dziwo) dobry). Status na dziś - zarejestrowane jako "inne miejsce do wykonywania startów i lądowań" oraz w dzierżawie od UMiG Czaplinek na okres lat trzech. Zarządzający i ratujący to grupa myślących z Czaplinka i okolic (w tym piszący te słowa), zrzeszona w Stowarzyszeniu Lotniczym w Czaplinku.

Niepokoi maszt pomiarowy ustawiony przez firmę realizującą budowy farm wiatrowych.

Więcej wkrótce na www.czaplinek-flying.pl

Zapraszamy wszystkich do przylotu do Czaplinka! Warto, okolice wspaniałe, w pobliżu lotniska w Bornem Sulinowie (trawa 700, duży hangar), Wilcze Laski (asfalt 2200 m - brak infrastruktury). Blisko do Szczecina, Bagicza, Koszalina i kilku innych fajnych miejsc.

Pozdrawiam

Chciłbym Stowarzyszenie Lotnicze w Czaplinku ostrzec przed radnymi . Nie omieszkają oddać lotniska pod fermę wiatrową jak to uczyniono z lotniskien w Śniatowie koło Kamienia Pomorskiego.

Broczyno dodano do spisu. Prosimy o kontakt (wspolpraca@dlapilota.pl) w sprawie ustalenia szczegolow lotniska.

Witam, koło Szprotawy, miejscowość Wichlice jest piekne lotnisko porosyjskie, obecnie w posiadaniu miasta Szrotawa. Niestety niszczeje, a w dodatku na poczatku pasa pobudowano halę. Posunięcie fatalne, ale wylądwać się da spokojnie. Pas ma 2,5 km dlugości. Na domiar złego, po przeciwnej-wschodniej stronie rozebrano ok 500 m płyty.
Na pytania chętnie odpowiem pod adresem
serwantes@autograf.pl

Witam,
Potwierdzam - Śniatowo zostało zmarnowane, jakby nie było innych miejsc do lokalizowania inwestycji energetycznych...szkoda wielka. To lotnisko mogło być naprawdę bardzo przydatne dla lotnictwa - Kamień Pomorski, niewielka odległość od morza w dodatku położenie przy samej niemal drodze dojazdowej do Kamienia Pomorskiego. Atut niezaprzeczalny - popularność Kamienia POmorskiego w Niemczech (jak i innych pobliskich miejscowości nadmorskich) mogło być naprawdę katalizatorem dużego sukcesu.
Ale trzeba oddać uczciwość władzom Kamienia - nikt z lotników nie podniósł głosu w obronie tego lotniska. Zabrakło np. stowarzyszenia, takiego jak w Czaplinku czy Bornem Sulinowie, które mogłoby decydentom uzmysłowić sens inwestowania w lotnictwo. A skoro tak, to nie dziwię się, że sprzedano teren pod jakąś inwestycję. Trafiło na wiatraki....
Jeszcze raz posłużę się przykładem Czaplinka i Bornego Sulinowa - można walczyć i to skutecznie o zachowanie lotnisk, ale trzeba stworzyć silne stowarzyszenie lub jakiś klub czy inną organizację osadzoną w lokalnych realiach i tylko tak można wywierać nacisk na samorządy. Na przykład w przypadku Czaplinka (lotnisko w Broczynie) Burmistrz wymaga od Stowarzyszenia Lotniczego zorganizowania imprezy lotniczej w okresie wakacyjnym. To samo w Bornem Sulinowie. TO tylko jeden z elementów pomagających ocalić i utrzymać lotnisko. Kibicuję kolegom z Legnicy i służę wszelką pomocą jaka tylko będzie konieczna.

Ze smutkiem informuję,że na betonowym pasie lotniska w Śniatowie (około 2500x60 m, woj. zachodniopomorskie, gmina Kamień Pomorski) nie wyląduje bezpiecznie już żaden samolot. Lotnisko zostało zabudowane wiatrakami, jeden stoi na środku tuż przy pasie. Lądowanie awaryjne chyba tylko ultralightem, ryzykowne, klucząc na podejściu pomiędzy śmigłami wiatraków. Na 1 listopada zapalę jedną świeczkę więcej

Dziekujemy za informacje. Pana komentarz dodalismy do opisu lotniska.

W Kaniowie - Czechowice Dziedzice lądowisko jest już czynne i użytkowane. Warto by uzupełnić spis. Pozdrawiam

Uzupelnione. Lotnisko dodane. Pozdrawiamy i dziekujemy.

Włocławek port i aero częstotliwość 122,4

Poprawione, dziekujemy

Ale dane to w pewnym stopniu wyssane z palca.
Kanice na południe od Rawy Mazowieckiem to droga powiatowa czy wojewódzka, na Gierkówce też można siadać, wrażenia porównywalne.
Dla ewentualnych próbujących tego 'lotniska' mogę powiedzieć, że nie ma tam żadnego fotoradaru, tylko proponuję głośny klakson zamontować.
A Suliszew koło Skierniewic to chyba lądowisko dla kombajnów. Bo przywalić w pole żyta można trochę bliżej miasta. Najlepiej tuż na północ od miasta, gapiów więcej a żyto takie samo.

Jak kto lata kombajnem, to może wszędzie wylądować.
Ja dwa razy lądowałem w Suliszewie i wolę to miejsce niż pole żyta. Oba kierunki lądowania (082/262 oraz 177/357) są bardzo dobrze utrzymane.

Zakonczylismy spis powszechny 2008. Zostalo 155 lotnisk.
Dziekuje za komentarz. Wzmiankowane lotniska usuniete.
Pozdrawiam,
Pawel

Czy wiadomo kiedy będzie dostępny drukowany Atlas Lotnisk 2008

Polska Atlas Lotniczy 2009. Planowany termin publikacji: 2 kwiecien 2009

Moze nie dzialac przy wylaczonych w przegladarce ActiveX. Pojawi sie pusta mapa.

Szkoda że nie działa...

Witam,
A co nie dziala? Strona jest przetestowana i dziala poprawnie z IE 6 i 7, Firefox 2 i 3, i Safari. Prosze otwierac strone bez polaczenia szyfrowanego, to znaczy http://dlapilota.pl/lotniska a nie https://dlapilota.pl/lotniska
Pozdrawiam,